رنگ مخصوص لوله های فولادی

لوله های فولادی مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. با این وجود جهت مقاوم سازی بیشتر این سازه های از پوشش های عایق رنگی می توان استفاده نمود. جهت دریافت مشخصات رنگ مخصوص لوله های فولادی با شرکت رادین تماس بگیرید.

مشخصات رنگ مخصوص لوله های فولادی

لوله های فولادی جهت انتقال، آب، گاز، نفت و… مورد استفاده قرار می گیرند. این ساختارها خود به دلیل مقادیر بالای نیکل و کروم بکار رفته در آن، مقاومت خوبی در برابر هرگونه خوردگی نشان می دهند. به هر حال جهت افزایش عمر این سازه ها که گران قیمت نیز می باشند از رنگ های صنعتی می توان استفاده نمود. این پوشش ها به دو دسته ی رنگ های مخصوص داخل لوله و خارج لوله تقسیم می شوند.

انواع رنگ های پلی اورتان، اپوکسی پلی آمین و پلی آمید، کولتار اپوکسی، اپوکسی فنولیک و… برای رنگ کاری لوله ها استفاده می شوند. هر یک از این رنگ ها موقعیت استفاده ی خاص خود را دارند.

پوشرنگ های مخصوص داخل لوله

برای لوله های در معرض مواد شیمیایی و پساب های صنعتی استفاده از رنگ های اپوکسی پلی آمین، اپوکسی فنولیک و ماستیک اپوکسی توصیه می شود. این رنگ ها مقاومت شیمیایی خوبی دارند. برای لوله های انتقال آب شرب اپوکسی پلی آمین بهداشتی توصیه می شود. لوله های حاوی آب شور و یا مواد قلیایی توسط کولتار اپوکسی پوشانده می شوند.

پوشرنگ های مخصوص خارج لوله

لوله ها با توجه به موقعیت قرار گیری رنگ آمیزی می شوند. برای سازه های در معرض دائمی نور آفتاب، رنگ پلی اورتان گزینه ی خوبی می باشد. این رنگ مقاومت رطوبتی، سایشی و نیز نوری خوبی دارد. لوله های مدفون در خاک و یا در معرض آب شور، رنگ کولتار گزینه ی عالی می باشد. برای سازه های با شرایط حساس نوعی رنگ اپوکسی پلی آمین توصیه می شود که با ضخامت بسیار بالا اجرا می شود. برای رنگ آمیزی لوله های قرار گرفته در شرایط معمولی، رنگ اپوکسی پلی آمید و یا رنگ روغنی نیز مناسب می باشد.

رنگ آمیزی لوله ها باعث محافظت از آن ها و نیز تمیز شدن آسان این سازه ها خواهد شد.

جهت خرید محصول و کسب اطلاعات بیشتر با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126

همراه:09129687674

عناوین مرتبط:

سیستم رنگی لوله های مدفون در خاک

رنگ اپوکسی مخصوص لوله های گالوانیزه

رنگ مخصوص لوله های فولادی

رنگ اپوکسی مخصوص لوله

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما