روش اجرای رنگ پلی اورتان بر روی سطح گالوانیزه

روش اجرای رنگ پلی اورتان بر روی سطح گالوانیزه و با چسبندگی بالا به سطح. شرکت رنگ رادین، نمایندگی رسمی رنگ روناس و اکسیر در تهران در خدمت شما می باشد.

آدرس: شادآباد، بلوار الغدیر، خیابان وثوقی، خیابان عباس مختاری، نبش کوچه ی شیرین یکم، پلاک 45، فروشگاه رنگ رادین

روش اجرای رنگ پلی اورتان بر روی سطح گالوانیزه

رنگ های پلی اورتان نوعی پوشش بر پایه ی رزین اکرلیک و پلی استر می باشند. این رنگ ها به دلیل ماهیت رزینی خود مقاومت رطوبتی و نوری بالایی دارند. هاردنر این رنگ از نوع ایزوسیانات می باشد. هر چه درصد رزین اکریلیک رنگ بالاتر باشد مقاومت بالاتری در برابر خوردگی خواهد داشت.

سطوح گالوانیزه رنگ پذیری بسیار کمی دارند. این سطوح بسیار صیقلی هستند و رنگ آمیزی آن ها مستلزم زیرسازی مناسب می باشد. در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم:

آستر مناسب گالوانیزه

در مواردی که گالوانیزه تازه باشد، باید حتما از آسترهای مناسب برای رنگ کاری استفاده کنیم. یکی از بهترین آسترها محصول واش پرایمر می باشد. این رنگ بر پایه ی رزین اپوکسی و اندکی اسید فسفریک می باشد.این دو گزینه با هم باعث خوردگی اندکی در سطح سازه ی فلزی می شوند.  خوردگی اندک باعث ایجاد اکسید روی شده و مانع قوی در برابر نفوذ مواد خورنده می باشد. از طرف دیگر لایه ی گالوانیزه ی زیری کاملا سالم باقی می ماند. زبری اندک سطح باعث افزایش رنگ پذیری آن خواهد شد. پس از این مرحله می توانیم رنگ پلی اورتان را بر روی سازه اجرا کنیم.

در موارد گالوانیزه ی کهنه و زنگ زده بهتر است تا کل سطح را با فرچه سیمی برداریم. در مرحله ی بعداز آستر ضد خوردگی اپوکسی استفاده می نماییم و در نهایت رنگ رویه پلی اورتان را اجرا می نماییم.

راجب سطوح گالوانیزه که در محیط شرجی هستند و احتمال خوردگی بسیار بالاست می توانیم بعنوان پرایمر از یک دست رنگ زینکا با چسبندگی بالا به سطح گالوانیزه استفاده نماییم. این محصول با نام گالوانیزه سرد شناخته می شود و غنی از پودر روی است. با استفاده از زینکا یک لایه ی بیشتر از روی بر سطح فلز اعمال می نماییم.

اجرای پلی اورتان

مرحله ی آخر اجرای پلی اورتان بر سطح آستری می باشد. رنگ را با نسبت مشخص با هاردنر ترکیب کنید. با استفاده از تینر پلی اورتان محصول را اندکی رقیق نمایید. در نهایت رنگ را با پیستوله و یا غلتک بر سطح سازه اجرا نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126و02166813351

همراه:09129687674

روش اجرای رنگ پلی اورتان بر روی سطح گالوانیزه

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما