چگونه ورق گالوانیزه را رنگ کنیم؟

چگونه ورق گالوانیزه را رنگ کنیم؟ به دلیل رنگ پذیری کم سازه ی گالوانیزه، باید از آسترهای مناسب جهت آماده سازی آن استفاده نماییم. این آسترها با ایجاد زبری اندک بر سطح سازه، باعث چسبندگی رنگ لایه نهایی بر سطح فلز می شوند. شرکت رادین، نمایندگی رسمی روناس، در خدمت شما همکاران گرامی می باشد.

آدرس: شادآباد، بلوار الغدیر، جنب شهر ابزار، مجتمع پارسه، پلاک 5، فروشگاه رنگ رادین

با چه روش و چگونه ورق گالوانیزه را رنگ کنیم؟

ورق گالوانیزه، به دلیل صیقلی بودن زیاد، قابل رنگ آمیزی نمی باشد. به دلیل چسبندگی کم رنگ به سطح ورق، پس از گذشت زمان، رنگ پوسته و کنده می شود. بنابراین باید حتما زیرسازی مناسب برای اجرای رنگ انجام دهیم. حال به بررسی پرایمر مناسب می پردازیم:

آستر تای کوت(واش پرایمر)

این محصول بر پایه ی رزین اپوکسی و اسید فسفریک می باشد. محصول با ایجاد خوردگی اندک بر سطح سازه، باعث ایجاد زبری بر روی آن می شود. این محصول معمولا با ضخامت کم و حدود 20 میکرون فیلم خشک اجرا می شود. پس از اجرای پرایمر، سطح سازه آماده جهت رنگ آمیزی می شود. رنگ آستری رزین بسیار قوی دارد و بنابراین می توانیم انواع رنگ های تک جزئی و دو جزئی را بر روی آن اجرا کنیم.

پرایمر گالوانیزه سرد

فلز آهن با غوطه وری درون محلول روی، و نشاندن فلز زینک بر سطح آن، گالوانیزه می شود. به این فرآیند گالوانیزه ی گرم می گویند. حال با استفاده از رنگ زینکا و نشاندن یک لایه رنگ بر سطح گالوانیزه، باعث ایجاد یک لایه حفاظتی دوم بر پایه ی زینک و قوی بر سطح فلز می شویم. این پرایمر علاوه بر آماده سازی سطح برای رنگ آمیزی با انواع رنگ های صنعتی، با ایجاد لایه حفاظتی قوی، می تواند فلز را در شرایط سخت خوردگی محافظت نماید.

رنگ آمیزی رنگ رویه بر سطح گالوانیزه

همانطور که گفتیم، با اجرای پرایمر بر سطح فلز، می توانیم آن را برای رنگ آمیزی آماده نماییم. پس از خشک شدن پرایمر رنگ رویه را به اسانی بر سطح فلز اجرا کنید. این پوشش می تواند از خانواده ی رنگ های اتومبیل، پوشش های آلکیدی و یا رنگ های دو جزئی اپوکسی و یا پلی اورتان باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید رنگ با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

چگونه ورق گالوانیزه را رنگ کنیم؟

ثابت:02144377126و02166813351

همراه:09129687674

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما