پرایمر ضد خوردگی و مقاوم به اسید

پرایمر ضد خوردگی و مقاوم به اسید بر پایه ی رزین اپوکسی فنولیک و پیگمنت ضد خوردگی روی. بسته بندی محصول 25 کیلو رنگ و 2.5 کیلو هاردنر می باشد.

آدرس: شادآباد، بلوار الغدیر، خیابان وثوقی، خیابان عباس مختاری، نبش کوچه ی شیرین یکم، پلاک 45، فروشگاه رنگ رادین

پرایمر ضد خوردگی و مقاوم به اسید بر پایه ی رزین اپوکسی فنولی

سطوح فلزی در مواجهه با مواد اسیدی بسرعت دچار آسیب و خوردگی می شوند. حال جهت حفاظت از این سازه ها می توانیم از پوشش های ضد خوردگی و مقاوم به اسید استفاده کنیم.

از مشخصات پوشش های ضد اسید داشتن رزین قوی مقاوم به اسید می باشد. این رزین از خانواده ی فنولی است. ماده ی فنول با داشتن یک حلقه ی بنزن متصل به گروه OH می تواند در برابر مواد اسیدی یون H مثبت اسید را جذب کند و درون حلقه رزونانس انجام داده و به این ترتیب از تخریب رنگ جلوگیری می شود و از طرفی مواد اسیدی رسیده به سطح فلز نیز کاملا خنثی می شوند. پیگمنت ضد خوردگی روی نیز خود با روش حفاظت کاتدی می تواند از خوردگی رطوبتی در سطح فلز جلوگیری بعمل آورد.

دو نوع پرایمر ضد اسید فنولی

نوع اول بر پایه ی رزین اپوکسی فنول و پیگمنت ضد خوردگی روی می باشد. این محصول برای شرایط اسیدی در PH بالای 3 پیشنهاد می شود.

پرایمر نوع دوم بر پایه ی رزین اپوکسی فنول، پیگمنت ضد خوردگی روی و ذرات پودر شیشه می باشد. ذرات شیشه مقاوم ترین ماده در برابر اسید می باشند. مقاومت اسیدی این محصول از PH 1تا 3 می باشد.

برای شرایط اسید های بسیار سخت و با خوردگی بالا PH زیر یک، هیچ سیستم رنگی تعریف نمی شود و باید از پوشش های کاشی و یا بتن ضد اسید استفاده نمایید.

معیار قدرت اسید

باید توجه داشته باشید که تنها PH نمی تواند معیار مناسبی برای میزان قدرت و خورندگی اسید باشد. اسید های معدنی مانند HF  H2SO4 قدرت خورندگی بسیار بالایی دارند در حالیکه اسید های آلی مانند سیتریک اسید هرچند معیار PH پایینی نشان دهند ولی از نظر خورندگی قوی نیستند و به راحتی می توان از پوشش های ضد اسید متداول برای پوشش آن ها استفاده کنیم.

رنگ رویه ی مناسب و ضد اسید

پس از اجرای پرایمر با اعمال یک دست رنگ رویه ضد اسید، می توانیم محافظت از سازه را بسیار بیشتر کنیم. برای شرایط اسیدی متوسط از رنگ اپوکسی فنولیک استفاده نمایید. برای شرایط اسید سخت از پوشش اپوکسی فنولیک گلس فلیک نوالاک استفاده نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126و02166813351

همراه:09129687674

پرایمر ضد خوردگی و مقاوم به اسید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما