رنگ محافظ فلزات

فلزات گوناگون با گذشت زمان دچار خوردگی و پوسیدگی می شوند. با استفاده از رنگ محافظ فلزات در انواع مختلف تک جزئی و دو جزئی می توان سازه ی فلزی را برای مدت طولانی محافظت نمود.

انواع رنگ محافظ فلزات

جهت افزایش پایداری فلزات در برابر خوردگی و پوسیدگی خصوصا در صنایع حساس می توان از رنگ های دو جزئی و یا تک جزئی محافظ استفاده نمود که در ادامه به بررسی اجمالی می پردازیم:

رنگ های تک جزئی

انواع ضد زنگ های آلکیدی و آستر های ضد خوردگی زینک فسفات و زینک کرومات تک جزئی را می توان بعنوان رنگ تک لایه و یا لایه ی پرایمر برروی انواع سطوح فلزی اجرا نمود. پس از خشک شدن نسبی رنگ پرایمر از رنگ لایه رویه آلکیدی تک جزئی که می تواند بصورت رنگ معمولی و یا رنگ های آلکیدی اصلاح شده باشد، استفاده نمود.

رنگ های محافظ فلزات دو جزئی

پرایمر های ضد خوردگی دو جزئی برپایه ی رزین اپوکسی و پیگمنت های ضد خوردگی روی از جمله پرایمرهای دو جزئی برای محافظت از خوردگی فلزات می باشند. انواع آستر زینک ریچ اپوکسی، زینک فسفات اپوکسی، زینک کرومات اپوکسی و ضد زنگ اپوکسی از این گروه رنگ ها می باشند. این رنگ ها از طریق ایجاد محافظت کاتدی و نیز سد فیزیکی از خوردگی فلزات لایه زیرین جلوگیری بعمل می آورند. بعنوان رنگ لایه رویه نیز انواع رنگ های اپوکسی و پلی اورتان پیشنهاد می شود. این رنگ ها به دلیل داشتن رزین های قوی و نیز مقاومت بالا در برابر حلال های شیمیایی، رطوبت، تنش و سایش مکانیکی و نور آفتاب برای رنگ آمیزی سازه های فلزی مخصوصا در صنایع حساس کاربرد بالایی دارند.

اجرای رنگ های صنعتی محافظ فلز

ابتدا سطح مورد نظر از هرگونه چربی و آلودگی کاملا پاک شود

قسمت های زنگ زده و پوسیده ی فلز توسط سنباده زبر کاملا جدا شود

در صورت ایجاد زیرکار نازک و یا سست و یا منافذ و ترک روی فلز با بتونه های سنگی( درصورت اجرای رنگ دوجزئی) و یا بتونه روغنی( درصورت اجرای رنگ تک جزئی) سطح سازه را بخوبی بتونه می زنیم. این مرحله باعث افزایش چسبندگی رنگ لایه نهایی بر روی فلز می شود.

آستر ضد زنگ تک جزئی و یا دو جزئی را در چند دست بر روی سازه اجرا می نماییم

پس از خشک شدن نسبی ضد زنگ رنگ لایه رویه اجرا می شود

شرکت رنگ رادین صنعتی بعنوان مرکز مشاوره، اجرا و فروش انواع رنگ های صنعتی در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مهندس محمدخانی به شماره ی 09129687674 تماس بگیرید.

رنگ محافظ فلزات

رنگ مخصوص محافظ فلزات

عناوین مرتبط:

پوشش سه لایه ی رنگ جهت مخازن فلزی

سیستم رنگ پوششی مخصوص فلز

کاتالوگ رنگ پلی اورتان فلز و بتن

خرید ضد زنگ سرنجی مخصوص اسکلت فلزی

ثابت:02144377126

همراه:09129687674

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 1 / 5. تعداد رأی: 1

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما